Закрити

Програма розвитку малого

підприємництва в м. Сміла

на 2021-2023 роки

 

 

Сміла 2021 р.

ЗМІСТ

 

Вступ.

Розділ І. Характеристика Програми розвитку малого підприємництва в м. Сміла на 2021-2023 роки.

Розділ ІІ. Стан розвитку та аналіз проблем малого підприємництва.

2.1 Аналіз розвитку малого підприємництва в місті;

2.2 Основні проблеми малого підприємництва;

Розділ ІІІ. Основні заходи з реалізації Програми.

3.1 Впорядкування нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності;

3.2 Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва;

3.3 Ресурсна та інформаційна підтримка розвитку малого підприємництва;

3.4 Підвищення кваліфікації кадрів.

Розділ ІV. Очікувані показники ефективності реалізації заходів програми.

Розділ V. Система організації контролю за виконанням програми.

Розділ VІ. Основні заходи до Програми розвитку малого підприємництва в м. Сміла на 2021-2023 роки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Підприємницька діяльність є основою економічного і соціального розвитку, вирішення соціальних проблем, подолання бідності та забезпечення високого рівня життя громадян. Набуття Україною конкурентоспроможності у сучасному світі нерозривно пов’язане із модернізацією її економіки. Як засвідчує міжнародний досвід, важливою складовою зміцнення конкурентоспроможності національної економіки є підприємництво.

Сьогодні саме з підприємництвом держава пов’язує надію на швидкі позитивні структурні зміни в економіці, вихід з економічної кризи та створення умов для розширення впровадження ринкових реформ.

Великою мірою, роль підприємництва полягає у вирішенні питання зайнятості, що проявляється, насамперед, у здатності малого бізнесу створювати нові робочі місця і поглинати надлишкову робочу силу. Особливо це стосується нинішнього стану справ як в Україні в цілому, так і в нашому регіоні зокрема. Адже в той час, коли йде процес скорочення робочих місць на великих підприємствах, малі фірми не тільки зберігають, але й створюють нові робочі місця.

Розвиток малого підприємництва є складовою соціально-економічного розвитку міста, тому питання розвитку малого підприємництва залишається одним із важливих і розглядається як стратегія зростання з набуттям якісних змін в економіці та розширенням соціальної бази реформ.

В основу Програми покладені положення законів України: «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» та інших законодавчих та нормативно-правових актів з питань підприємницької діяльності.

Програма являє собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку підприємництва у місті.

Програма визначає основні шляхи реалізації на міському рівні державної політики розвитку малого підприємництва у тісному зв’язку з політикою зайнятості населення та інвестиційними напрямками розвитку міста.

Програма спрямовує зусилля органів місцевого самоврядування на створення сприятливих умов для ефективного функціонування підприємницького сектору та більш повного використання його потенціалу.

 

Розділ І. Характеристика Програми розвитку малого підприємництва

в м. Сміла на 2021-2023 роки

 

Програма розвитку малого підприємництва в м. Сміла на 2021-2023 роки затверджується рішенням міської ради, надається в установленому порядку в Департамент інвестиційно-інноваційної політики та зовнішньо-економічних зв’язків Черкаської обласної державної адміністрації.

Метою Програми розвитку малого підприємництва на 2021-2023 роки є створення сприятливого підприємницького середовища в місті, сприяння розвитку суб’єктів малого підприємництва та покращення його якісної структури і, як наслідок збільшення питомої ваги підприємництва у господарській діяльності міста та у сплаті податків до бюджетів усіх рівнів, залучення до підприємницької діяльності незайнятого населення та стимулювання створення нових робочих місць, підвищення економічних показників міста, створення  позитивного іміджу міста в цілому.

Пріоритетні напрямами підтримки та розвитку малого підприємництва міста:

    • подальше впровадження регуляторної політики;
    • оптимізація дозвільної системи та підвищення ефективності діяльності Центру надання адміністративних послуг;
    • сприяння безробітним в  організації підприємницької діяльності;
    • впровадження консультацій, освітніх програм з підприємницької діяльності для суб’єктів господарювання та широких верств населення – запровадження системи консультаційних послуг для підприємців;
    • підтримка ділової та  інвестиційної активності;
    • розвиток інфраструктури підтримки підприємництва та інформаційного забезпечення;
    • покращання якості адміністративних послуг, що надаються суб’єктам господарської діяльності.

Завдання програми:

  • забезпечення відкритості інформації про ресурси міста, які можуть бути використані суб’єктами підприємництва;
  • забезпечення зайнятості населення за рахунок створення нових робочих місць;
  • створення системи інформування про інвестиційні можливості міста, створення позитивного іміджу міста;
  • формування сприятливого правового середовища для розвитку підприємництва;
  • сприяння недопущенню тиску з боку правоохоронних та контролюючих органів на суб’єктів господарювання;
  • розширення можливостей підготовки  висококваліфікованих кадрів для сфери малого підприємництва;
  • розширення переліку інформаційно-консультаційних послуг, наближення їх до суб’єктів підприємництва шляхом розширення діяльності, в тому числі громадських організацій по розвитку і підтримці малого бізнесу;
  • усунення правових та адміністративних бар’єрів на шляху розвитку малого  підприємництва;
  • покращення інформаційного забезпечення розвитку малого підприємництва;
  • проведення роботи  щодо легалізації трудових відносин та оплати праці на підприємствах;
  • наповнення місцевого бюджету, збільшення частки податкових надходжень від діяльності суб’єктів малого підприємництва.

Реалізація програмних заходів сприятиме збільшенню загальної кількості зайнятого населення та скороченню рівня безробітних, підвищенню доходів населення, збільшенню податкових надходжень від діяльності суб’єктів малого підприємництва підвищенню соціальної відповідальності малого бізнесу, підвищенню рівню правової та економічної грамотності, забезпеченню малого бізнесу підготовленими кадрами та створенню умов для самореалізації.

Очікувані результати:

Реалізація заходів Програми розвитку малого підприємництва надасть можливість створити сприятливі умови для підтримки та розвитку малого підприємництва, підвищити його внесок у забезпеченні зайнятості населення міста:

  • зростання податкових надходжень від суб’єктів малого підприємництва до бюджетів усіх рівнів;
  • залучення безробітних громадян до зайняття підприємницькою діяльністю;
  • створення нових робочих місць суб’єктами малого підприємництва. 

 

Характеристика міської програми

розвитку малого підприємництва на 2021-2023 роки

 

1.

Загальна характеристика міста:

 

Площа території міста (га)

3985

 

Чисельність населення (тис. чол.)

66,7

 

Відсоток безробітних до всього працездатного населення (%)

3.1

 

Територія міста відноситься до зон інвестиційної привабливості

2.

Дата затвердження Програми

Рішення сесії міської ради від ______________ № ___________

3.

Головний розробник Програми

Управління економічного розвитку

4.

Мета Програми

Створення сприятливого підприємницького середовища в місті, сприяння  розвитку суб’єктів малого підприємництва та покращення його якісної структури і, як наслідок збільшення питомої ваги  підприємництва у господарській діяльності міста та у сплаті податків до бюджетів усіх рівнів, залучення до підприємницької діяльності незайнятого населення та стимулювання створення нових робочих місць, підвищення економічних показників міста, створення  позитивного іміджу міста в цілому

5.

Перелік пріоритетних завдань Програми: – формування умов для зростання кількості суб’єктів малого підприємництва, підвищення конкурентоздатності даного сектору економіки;– розвиток інфраструктури підтримки малого підприємництва, що розширить доступ суб’єктів підприємництва до необхідних послуг та ресурсів;– використання незадіяних виробничих площ із залученням вітчизняних та іноземних інвесторів до реалізації перспективних інвестиційних проектів;– сприяння суб’єктам малого підприємництва, товаровиробникам у просуванні власної продукції шляхом проведення ярмарково-виставкових заходів;– надання організаційної, інформаційної та консультаційної підтримки суб’єктам малого підприємництва;– збільшення податкових надходжень до бюджету міста від діяльності суб’єктів малого підприємництва

6.

Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників

 

2020 р.

Очікувані показники

2021 р.

2022 р.

2023 р.

 

1.Кількість діючих малих підприємств

311

315

320

330

 

2.Чисельність працюючих на малих підприємствах осіб

1230

1250

1300

1400

 

3. Кількість підприємців-фізичних осіб

 

2902

2952

3000

3050

 

4. Надходження до бюджетів усіх рівнів (млн. грн.)

407,96

414,00

420,00

428,00

 

5. Кількість об’єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (одиниць):

1

1

1

1

 

- ГО «Колегія підприємців»

1

1

1

1

 

- Регіональний фонд підтримки підприємництва

1

1

1

1

 

- банки та фінансові установи

15

15

16

17

 

- кредитні спілки

7

7

8

9

 

- біржі

2

2

2

2

 

- центр надання адміністративних послуг

1

1

1

1

 

- юридичні фірми

1

1

1

1

 

- страхові компанії

5

5

6

6

 

-бізнес- центр

-

1

1

1

7.

Терміни і етапи реалізації Програми з:  01.01.2021 р. по 31.12.2023 р.

               

Розділ ІІ. Стан розвитку та аналіз проблем малого підприємництва

2.1 Аналіз розвитку малого підприємництва в місті

Мале підприємництво – найбільш мобільний сектор економіки, який реагує на зміни попиту та кон’юнктуру ринку, забезпечує швидке переливання капіталу у пріоритетні, більш доходні галузі і сфери діяльності, сприяє вирішенню основних соціальних проблем.

Розвиток малого підприємництва є особливим і вкрай важливим сегментом господарського комплексу, інструментом участі значної частини економічно активного населення міста Сміла у підприємницькій діяльності, має суттєвий вплив на підвищення бази оподаткування для бюджетів всіх рівнів, зниження рівня безробіття, насичення ринку різноманітними товарами та послугами.

Кожних три роки міською радою приймається Програма розвитку малого підприємництва. Одним з основних напрямків економічної політики урядів розвинутих країн світу є підтримка малого підприємництва, оскільки малий бізнес не тільки  виступає фактором економічного розвитку, а й сприяє політичній стабілізації суспільства.

В Європі малий бізнес становить основу соціально-економічного розвитку. Політика підтримки малого бізнесу в Європі здійснюється через діяльність держав і через спеціальні програми, що реалізуються під егідою Євросоюзу. Фінансування заходів з підтримки малого бізнесу здійснюється з Структурних фондів Євросоюзу.

До прикладу, розвиток та підтримка малого підприємництва в Польщі.

Малі та середні підприємства Польщі, яких налічується близько двох мільйонів, створюють близько 70% ВВП. Активний розвиток там спостерігається в сільськогосподарській, будівельній, торговельній, продовольчій сферах. Кількість працюючих у малому та середньому підприємництві складає дві третини від чисельності працюючого населення.

Саме представники малого підприємництва складають середній клас в Польщі. Для успішного розвитку підприємництва в Польщі реалізується урядова програма «Підприємництво перед усім», якою передбачено розвиток особливих економічних зон в країні. Метою створення особливих економічних зон є прискорення рівномірного розвитку регіонів шляхом залучення інвесторів та створення нових робочих місць. Підприємства, які працюють в ОЕЗ мають право на пільгове оподаткування.

Розвитку бізнесу в Польщі сприяє можливість отримання від держави грошової допомоги при організації бізнесу. Урядом виділено кілька пріоритетних напрямків, за якими передбачено субсидування: капітальне будівництво, розвиток міської інфраструктури. Умови інвестування визначаються окремо для кожного випадку. Немаловажним фактором для розвитку малого бізнесу в Польщі є доступність дешевих кредитів. Польські банки готові надати підприємцям позики під 5-6% річних, а в деяких країнах Європи ставку знижено до 3%. Для певних видів діяльності відсоткові ставки можуть бути знижені додатково. Практикується індивідуальний підхід, при якому оцінюється галузь, розмір початкового внеску, проект підприємця після чого визначається процентна ставка по кредиту.

Міжнародна практика господарювання доводить, що бізнес не може існувати без чітких взаємодій та підтримки з боку держави. Тому, необхідна більш сучасна структура механізму державного регулювання, до якої входитимуть правовий та фінансовий механізми, механізми стимулювання підтримки, сприяння, контролю, форми та методи реалізації державного регулювання державні органи та фонди, які покликані займатися діяльністю підприємницьких структур та суб’єктів бізнесу.

Однією із форм державної підтримки сфери малого та середнього бізнесу є програмний підхід. У місті, як і у попередні роки, виконувалась Програма підтримки малого підприємництва у м. Сміла на 2016-2020 роки.

Враховуючи складні політичні та соціальні умови, в яких перебувала країна протягом цих років, економічні показники, що характеризують стан підприємництва у місті, на жаль, свідчать про деякі негативні наслідки у цьому недержавному секторі економіки. Протягом останніх років сфера малого підприємництва мала не дуже стабільну, але позитивну тенденцію розвитку питомої ваги у соціально-економічній складовій міста. Однак, всі ці фактори, а також переорієнтування ринків поки що має негативний вплив на результати господарської діяльності підприємців міста.

Аналіз стану та тенденцій розвитку підприємництва дозволив визначити ряд проблем, що стримують подальший розвиток підприємництва:

  • недостатньо спрощена система оподаткування малого бізнесу та її незорієнтованість на інвестиційно-інноваційну активність суб’єктів малого бізнесу;
  • неузгодженість та відсутність у деяких сферах нормативно-правового забезпечення;
  • обмеженість матеріально-фінансових ресурсів;
  • недостатня інвестиційна активність;
  • обмеженість внутрішнього попиту і криза збуту на внутрішньому ринку; 
  • недосконалість системи обліку та статистичної звітності малого підприємства, обмеженість інформаційного та консультативного забезпечення, недосконалість системи навчання та перепідготовки кадрів для підприємницької діяльності.

Станом на 01.01.2021р. в Єдиному державному реєстрі по місту перебуває 3213 суб’єктів підприємницької діяльності, що на 0,5% менше в порівняні з минулим роком. З них 2902 фізичних осіб-підприємців та 311 малих підприємств - юридичних осіб.

Основними проблемами здійснення підприємницької діяльності є суперечливість чинного законодавства, що регламентує підприємницьку діяльність, недостатня допомога підприємництву з боку держави, незахищеність підприємців, їх бізнесу, нестача власних обігових коштів та труднощі з отримання фінансово-кредитної допомоги, висока вартість позичкових коштів, недорозвинутість фінансового ринку, відсутність у підприємців необхідних базових знань в галузі бізнесу і кваліфікованої консультаційної підтримки, складна соціально-економічна ситуація в країні, відсутність інвестицій.

Розвиток підприємництва певною мірою сприяє зростанню обсягів надходжень до місцевого бюджету.

 За 2020 рік надходження від суб’єктів підприємницької діяльності до бюджету міста знизились на 10,1% порівняно з минулим роком та становлять 54554,2 тис. грн., питома вага в загальних обсягах надходжень по місту становить 20,4% в тому числі фізичними особами підприємцями сплачено – 36266,4 тис. грн., що на 3,7% більше ніж у минулому році, малими підприємствами-юридичними особами сплачено – 18287,9 млн. грн., що на 29% менше за показник 2019 року.

За 2020 рік малими підприємствами-юридичними особами до зведеного бюджету сплачено податків на суму – 407972 тис. грн., що на 18,2% менше в порівняні з минулим роком, до місцевого бюджету сплачено – 498780 тис. грн., що на 19,7% більше за показник 2018 року.

 

Кількість малих підприємств за 2018-2023 роки

 

 

Сприяння підприємницької ініціативи та самозайнятості населення – один з пріорітетів діяльності державної служби зайнятості, спрямованої на реалізацію стратегічних завдань у сфері збереження та розвитку трудового потенціалу України. З цією метою Смілянський міськрайонний центр зайнятості здійснює передбачений чинним законодавством комплекс заходів щодо залучення безробітних до підприємницької діяльності у разі відсутності для них на ринку праці підходящої роботи.

Так, фахівці Смілянського центру зайнятості проводять роботу щодо інформування населення про можливості відкриття власної справи. За сприяння служби зайнятості, зокрема організовані інформаційні куточки у профінформаційному секторі та секторі активної підтримки, розміщена інформація на стендах, організовуються інформаційні та консультаційні семінари з орієнтації на підприємницьку діяльність, проводяться індивідуальні співбесіди безробітних з особистими консультантами. Особи, які виявили бажання організувати власну справу, мають можливість взяти участь у тематичних семінарах. В 2019-2020 роках було проведено 13 групових інформаційних семінарів «Генеруй бізнес-ідею та розпочни свій бізнес», в яких взяло участь 130 безробітних.

За 2020 рік в міських газетах було надруковано 7 публікацій щодо розвитку та підтримки малого підприємництва в місті та проведено 3 виступи по місцевому радіомовленню.

 

 

Кількість діючих фізичних осіб-підприємців 2018-2023 роки

 

 

 

 

Надходження до місцевого бюджету від суб’єктів малого підприємництва

 

 

Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва є одним з важливих завдань Програми. Заходи цього розділу Програми спрямовуються на досягнення мети – створення в місті стабільної системи фінансово-кредитної підтримки, спрощення доступу малих підприємств до фінансово-кредитних ресурсів шляхом об’єднання фінансових можливостей усіх джерел підтримки малого підприємництва, залучення інвестицій.

За ініціативи Президента України та Прем'єр-Міністра України з метою спрощення доступу мікро та малого бізнесу до банківського кредитування у 2020 році була запроваджена державна кредитна програма «Доступні кредити 5-7-9%». Завдання програми посилення конкурентоспроможності українського мікро та малого бізнесу, створення нових робочих місць, повернення трудових мігрантів. За попередніми розрахунками програма сприятиме створенню понад 90 тис нових робочих місць.

У рамках програми діють тривідсоткові ставки (залежно від дати заснування бізнесу та його розміру (річного обороту):

5% річних – якщо виручка до 25 млн. грн. і створюються мінімум 2 робочих місця протягом першого кварталу;

7% річних – для бізнесу з виручкою до 25 млн. грн.;

9% річних – для бізнесу з виручкою до 50 млн. грн.

Для досягнення зазначеної мети налагоджена співпраця виконавчого комітету з Регіональним фондом підтримки підприємництва по Черкаській області. Відпрацьовано механізм фінансування міської програми розвитку підприємництва. Регіональний фонд підтримки підприємництва по Черкаській області здійснює на регіональному рівні фінансове забезпечення реалізації державної політики у сфері підтримки підприємництва відповідно до чинного законодавства. Регіональний фонд підтримки підприємництва є єдиною структурою, яка надає фінансову підтримку суб’єктам господарювання за рахунок коштів статутного капіталу, внесеного засновниками, коштів місцевих бюджетів, а також за рахунок власних коштів. Фінансова підтримка здійснюється виключно на поворотній основі, кошти по закінченню терміну користування повертаються до фонду та постійно надаються суб’єктам господарювання. Це в свою чергу сприяє збереженню існуючих та створення нових робочих місць збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів цільових фондів.

Згідно частини сьомої ст. 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» безробітним, які не можуть бути працевлаштовані у зв’язку з відсутністю підходящої роботи на ринку праці, для організації підприємницької діяльності може виплачуватися допомога по безробіттю одноразово.

Умови та порядок виплати допомоги по безробіттю одноразово для організації безробітними підприємницької діяльності визначені у Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, що затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 06.04.2020 № 64. В 2019-2020 роках одноразову допомогу для відкриття підприємницької діяльності отримали 3 безробітних.

Одним із інноваційних проектів служби зайнятості є створення консалтингових центрів. Основна функція Консалтингових центрів державної служби зайнятості – приділяти значну увагу розвитку підприємницької ініціативи, створювати умови для започаткування безробітними власного бізнесу, здійснювати безкоштовну консультаційну та інформаційну підтримку майбутніх та діючих підприємців.

В рамках модернізації діяльності служби зайнятості та з метою надання комплексної допомоги з інформаційно-консультаційного супроводження фізичних осіб-підприємців, на базі Смілянського міськрайонного центру зайнятості було створено Консалтинговий центр.

Робота центру проводиться за двома напрямками:

  • Сприяння відкриттю власного бізнесу.
  • Підтримка та розвиток підприємців-початківців.

Бажаючі відкрити власну справу отримують:

  • професійні консультації з метою виявлення нахилів до підприємництва, в тому числі із застосуванням психодіагностичних методик;
  • індивідуальні консультації з питань бізнес-планування, законодавства
  • інформацію про стан ринку праці;
  • навчання основам підприємництва та бізнес-планування (Курс «Основи підприємництва», самостійне навчання, у т.ч. в режимі онлайн);
  • супровід підприємців-початківців;

В консалтинговому центрі підприємців-початківців отримують групові та індивідуальні консультації спеціалістів державних установ, представників спілок підприємців, мають можливість дізнатися про найновіші тенденції у сфері ведення бізнесу, про перспективні проекти регіонального розвитку, до яких можна долучитися, а також просто почути практичні поради досвідчених колег.

В 2019 році за консультаціями до Консалтингового центру Смілянського МРЦЗ звернулось 460 осіб, з яких 313 незайняті громадяни та 147 – фізичні особи-приватні підприємці. Було організовано та проведено 24 групових та 37 індивідуальних консультацій, до яких було залучено 16 кваліфікованих фахівців державних установ, які за напрямами своєї діяльності сприяють розвитку та підтримці малого і середнього підприємництва.

За 10 місяців 2020 року до Консалтингового центру за консультаціями звернулось 143 особи, з яких 48 – фізичні особи-приватні підприємці. Було організовано та проведено 5 групових та 47 індивідуальних консультацій. На 2020 рік було узгоджено 11 кваліфікованих фахівців державних установ, які за напрямами своєї діяльності надавали консультації, що сприяли розвитку та підтримці малого підприємництва.

Законом України «Про зайнятість населення» для стимулювання роботодавців створювати нові робочі місця та працевлаштовувати на них осіб з числа безробітних терміном на 2 роки, передбачена протягом року щомісячна компенсація фактичних витрат у розмірі єдиного внеску, а саме:

  • ст. 26 за працевлаштування безробітних з числа квотної категорії;
  • п. 1 ст.27 суб’єктами малого підприємництва у пріоритетних галузях економіки.

Так, 2019 році на нові робочі місця, що створені роботодавцями з компенсацією витрат у розмірі єдиного соціального внеску, працевлаштовані 57 осіб, зокрема 33 особи – недостатньо конкурентоспроможних на ринку праці, та 24 осіб – у пріоритетних видах економічної діяльності. Рішення прийнято по 38 роботодавцях, 28 з яких приватні підприємці.

Протягом 10 місяців 2020 року дане рішення прийнято по 15 роботодавцях за працевлаштування 26 безробітних.

З метою створення сприятливих умов для розвитку підприємництва до участі у виставках та ярмарках товарів народного споживання залучались місцеві товаровиробники для реалізації товарів першої необхідності за цінами виробника та реклами своєї продукції.

На офіційному сайті міської ради та через засоби масової інформації постійно висвітлюється інформація щодо комерційних пропозицій та оголошень стосовно запрошень до участі у виставках, презентаціях нових видів товарів та технологій.

Під час реалізації програми була проведена робота щодо реалізації державної регуляторної політики, забезпечення фінансово-кредитної, метеріально-технічної, інформаційно-консультаційної підтримки малого підприємництва.

На постійному контролі знаходиться питання функціонування Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету (надалі ЦНАП). Відповідно до вимог Законів України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Указу Президента України «Про деякі заходи щодо вдосконалення регулювання підприємницької діяльності», вживаються заходи щодо підвищення ефективності його роботи.

Серед основних завдань ЦНАПу: організація надання адміністративних послуг у найкоротші терміни і за мінімальної кількості відвідин заявників; покращення якості їх надання; забезпечення інформування заявників про вимоги і порядок надання адміністративних послуг через ЦНАП. Відповідно до ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань», у ЦНАПі суб’єкти господарювання можуть отримати адміністративні наступні послуги:

  • державна реєстрація фізичної особи – підприємця;
  • державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної осіб – підприємця;
  • державна реєстрація включення відомостей про фізичну особу-підприємця, зареєстровану до 1 липня 2004 року;
  • державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця  у разі її смерті, оголошення її померлою або визнання фізичної особи-підприємця безвісно відсутньою;
  • державна реєстрація створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття перетворення, поділу);
  • державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців;
  • державна реєстрація створення відокремленого підрозділу юридичної особи;
  • державна реєстрація змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи;
  • державна реєстрація включення відомостей про юридичну особу, зареєстровану до 1 липня 2004 року;
  • державна реєстрація переходу юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту;
  • державна реєстрація рішення про відміну рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
  • державна реєстрація припинення відокремлений підрозділу юридичної особи;
  • державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення;
  • державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;
  • державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу;
  • надання витягу з Єдиного державного реєстру, та багато інших.

На міському сайті розміщені інформаційні та технологічні картки надання адміністративних послуг.

На даний час структурними підрозділами виконавчого комітету надається 195 адміністративних послуг. За 2020 рік ЦНАП було видано 13486 результатів надання адміністративних послуг, а в 2019 ця цифра сягла 15455.

На виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики» підготовка проєктів регуляторних актів проводиться відповідно до планів (із змінами та доповненнями), які затверджені рішеннями міської ради та виконавчого комітету.

Всі проєкти регуляторних актів разом з аналізами регуляторного впливу з метою одержання пропозицій та зауважень оприлюднювались на офіційному сайті міста. Також, проводились відкриті обговорення деяких проєктів регуляторних актів.

Створений реєстр регуляторних актів, який розміщений на офіційному сайті міста. В даний реєстр по мірі скасування та прийняття нових регуляторних актів вносяться зміни.

Відповідно до чинного законодавства продовження терміну дії договорів оренди та передача майна в оренду здійснюється через аукціон державного підприємства «Прозорро.Продажі», що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

З жовтня 2020 року на аукціон виставлено 14 об’єктів комунальної власності на продовження договору оренди – з 8 претендентами продовжено термін дії договору оренди.

Станом на 31.12.2020 укладено 151 договорів оренди комунального майна. Всього передано в оренду нежитлових приміщень (будівель) на загальну площу 21,33 тис. кв.м.

За 11 місяців 2020 року від оренди комунального майна до місцевого бюджету перераховано 1352,81 тис. грн. при плані 1100,0 тис. грн. Прогнозні надходження орендної плати на 2020 рік становлять – 1200,0 тис. грн. Потенціал малого підприємництва в місті використовується не в повному обсязі, об’єктивні чинники, що перешкоджають розвитку підприємництва протягом останніх років, особливо загострились внаслідок політично-економічної нестабільності в країні. Зменшення кількості замовлень, ріст цін на енергоресурси, неможливість оформлення кредитних ліній для розвитку підприємницької діяльності призвело до зниження фінансово-господарської активності підприємців, скороченню чисельності працюючих та значному зниженню доходів.

За звітний період 2020 року в місті Сміла було зареєстровано 62 фізичних осіб-підприємців та 90 припинило свою діяльність. Це свідчить про те, що стан розвитку підприємництва в Україні знаходиться на досить низькому рівні, підприємства малого бізнесу фактично виживають, кількість підприємств щорічно скорочується через нестабільне бізнес-середовище та несприятливі економічні чинники.

Виконавчим комітетом Смілянської міської ради продовжується робота з формування бази даних інвестиційних проектів і пропозицій щодо вирішення питань поліпшення соціально-економічного стану міста. Багато міжнародних інвесторів вимушені обережніше ставитися до ризиків країни, зокрема низький інвестиційний імідж робить країну менш привабливою для міжнародного капіталу в посткризовий період. Основними завданнями залучення інвестицій можна визначити: забезпечення інформаційної та організаційної підтримки іноземним інвесторам; створення регіонального бізнес-центру, бізнес-інкубатору та інших об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва; створення умов для прозорості функціонування механізмів державно-приватного партнерства; створення єдиного органу з сприяння залученню інвестицій, який здійснюватиме взаємодію між інвесторами та органами влади; розширення співпраці з міжнародними організаціями; забезпечення прозорого механізму проведення конкурсів, запровадження ефективної системи мотивації й контролю в органах, які відповідають за реалізацію проєктів державно-приватного партнерства з боку держави та інше.

Зростання фактора інноваційності економіки повинно відбуватися на всіх рівнях ієрархії управління економікою, як ключової ланки національної інноваційної системи в цілому. Нерозвиненість інноваційної інфраструктури та низька її якість зумовлюють високі витрати часу, пов’язані з пошуком інформації про інноваційні розробки та партнерів у сфері технологій та винаходів, захистом прав інтелектуальної власності, конкуренцією у цій сфері. Загалом головною причиною відставання розвитку підприємництва є суперечлива інноваційна політика, несприятливий інвестиційний та інноваційний клімат.

Політика розвинених країн спрямована на створення сприятливого середовища для науково-технологічного розвитку, де важлива роль у такому процесі надається державі.

Важливим елементом європейської інноваційної системи є інфраструктуа. Виходячи з досвіду розвинених країн можна зробити висновок, що в Україні установи з підтримки інноваційного підприємництва повинні виконувати наступні функції: забезпечення науково-технічної співпраці вітчизняних малих суб’єктів підприємництва з європейськими партнерами, налагодження трансферу технологій від науково-дослідницьких установ малих суб’єктів підприємництва; співпраця з місцевими органами влади у сфері розповсюдження інновацій; організація навчання підприємців; надання інформаційних, консультаційних і освітніх послуг, співпраця  з організаціями підтримки бізнесу та експериментами у сфері інновацій.

 

2.2 Основні проблеми малого підприємництва

Проведений аналіз свідчить, що малий бізнес в місті розвивається уповільнено та нерівномірно. Його потенціал не реалізується в достатній мірі внаслідок ряду проблем як на міському, так і державному рівні .

Основні проблеми розвитку малого підприємництва:

  • недосконалість законодавчої та нормативної бази для сталого розвитку підприємництва;
  • неефективність податкової політики, зростання цін на енергоносії та сировину;
  • недостатня доступність  та забезпеченість малих підприємств  офісними та виробничими площами, устаткуванням;
  • недостатність власних обігових коштів для розвитку бізнесу, відсутність кредитних та інвестиційних ресурсів;
  • нерозвиненість інфраструктури підтримки підприємництва;
  • недостатні можливості для пошуку нових ділових партнерів та формування ділових зв’язків, подолання бар’єрів входження на нові ринки, стимулювання збуту та забезпечення конкурентоспроможності продукції;
  • недостатня кількість кваліфікованих кадрів у сфері підприємництва;

Крім того, суттєвою проблемою для суб’єктів малого підприємництва є своєчасність отримання достовірної інформації (від правової до маркетингової), необхідної для  раціональної організації та ведення бізнесу.

Ці та інші об’єктивні чинники, що перешкоджають  розвитку підприємництва протягом останніх років, особливо загострились внаслідок політично-економічної нестабільності в країні. Зменшення кількості замовлень, ріст цін на енергоресурси, неможливість оформлення кредитних ліній для розвитку підприємницької діяльності призвело до зниження фінансово - господарської  активності підприємців, скороченню чисельності працюючих та значному зниженню доходів. Існуючі проблеми суб’єктам малого підприємництва подолати самотужки без підтримки та допомоги держави неможливо.

 

Розділ ІІІ. Основні заходи з реалізації Програми

 

3.1 Впорядкування нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності

 

Перехід до більш прискореного розвитку малого підприємництва в місті, перш за все, вимагає відповідної нормативно-правової бази, підвищення дисципліни виконання нормативно-правових актів. Одним із важливих завдань місцевих органів виконавчої влади щодо реалізації основних напрямів державної підтримки малого підприємництва є усунення правових та адміністративних бар’єрів на шляху розвитку малого бізнесу. Місцеві органи виконавчої влади під час розроблення проєктів та прийняття власних регуляторних актів повинні дотримуватись норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Відповідно до цього Закону України регуляторна політика цілковито поширюється на державне регулювання всіх господарських відносин. Адміністративні процедури з підготовки й ухвалення регуляторних актів є обов’язковими для всіх регуляторних органів, включаючи органи місцевого самоврядування, а суб’єкти господарювання, їх об’єднання, представники бізнес-середовища та незалежні експерти виступають безпосередніми учасниками регуляторного процесу. Пріоритетними завданнями удосконалення правового забезпечення розвитку малого підприємництва в місті є:

  • чітке дотримання вимог регуляторної політики;
  • підготовка пропозицій центральним органам державної влади з питань удосконалення законодавства і нормативно-правової бази підприємництва;
  • удосконалення методів податкової політики щодо суб’єктів підприємництва.

 

3.2 Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва

Важливими умовами успішного виконання програми є об`єднання всіх можливих фінансово-кредитних джерел фінансування та розбудова ефективної системи фінансово-кредитної підтримки суб`єктів малого бізнесу. Наразі, на ринку фінансових послуг для суб`єктів малого бізнесу діє мережа установ, до яких належать: комерційні банки, лінії мікрокредитування гарантійні та страхові компанії, 2 інвестиційні фонди (Комунальне підприємство Київської обласної ради «Київська регіональна інвестиційна компанія» та Державна бюджетна установа «Київський обласний центр з інвестицій та розвитку»). На сьогодні на перший план виходять проблеми, пов`язані з істотним відставанням формування фінансово-кредитної системи міста від вимог ринкової економіки, що особливо позначається на підтримці сфери малого бізнесу. Тому, одним з головних завдань має стати створення в місті стабільної системи фінансово-кредитної підтримки, спрощення доступу малих підприємств до фінансово-кредитних ресурсів. Реалізація заходів щодо фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки дасть можливість суб’єктам малого підприємництва отримати кредитні кошти через банки, кредитні спілки, залучати власні кошти, а також інвестиції.

 

3.3 Ресурсна та інформаційна підтримка розвитку малого підприємництва

Значна частина потенціалу малого бізнесу працює на потреби економіки міста, у зв`язку з чим ресурсна підтримка малого підприємництва є невід`ємним компонентом та конкретною допомогою на місцевому рівні. Саме з цією метою в рамках реалізації Програми вживаються заходи щодо спрощення процедур передачі нерухомого комунального майна в оренду, виділення земельних ділянок, отримання дозволів на будівництво та реконструкцію об’єктів, періодичного перегляду ставок та пільг з орендної плати для підприємців-початківців і тих суб`єктів підприємницької діяльності, які працюють у пріоритетних напрямках; зареєстрували свій бізнес і сплачують податки до бюджету міста. Інформаційна підтримка передбачає: створення інтерактивних мап об’єктів комунальної власності та земельних ділянок, заходи щодо створення системи забезпечення інформацією суб’єктів малого підприємництва з метою підвищення рівня захищеності перед контролюючими органами. Джерелом інформації щодо товаровиробників та продукції, що виробляється в місті суб’єктами підприємницької діяльності є регіональні, всеукраїнські та міжнародні виставки-ярмарки. Питання ринку праці, нововведень у податковому законодавстві, розвитку підприємництва передбачається висвітлювати через місцеві засоби масової інформації, шляхом проведення круглих столів, семінарів, брифінгів, конференцій тощо.

 

3.4 Підвищення кваліфікації кадрів

На сучасному етапі розвитку малого підприємництва, значну увагу необхідно приділяти питанням підвищення кваліфікації кадрів суб’єктів малого підприємництва та навчанню незайнятого населення міста основам підприємницької діяльності, що передбачає здійснення заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації представників бізнесу, підготовки та перепідготовки кадрів місцевих органів управління для роботи в умовах ринкової економіки; створенні інформаційно-консультативного центру/бізнес-центру; продовженні створення умов для  самозайнятості незайнятого населення шляхом навчання зареєстрованих безробітних за професіями, які дають змогу займатися підприємницькою діяльністю; розробці спеціальних навчальних програм для залучення до підприємництва соціально-незахищених категорій населення.

Тому, проведення підготовки та підвищення кваліфікації кадрів на підприємстві в сучасних умовах господарювання сприятиме формуванню в Україні висококваліфікованого кадрового потенціалу та забезпеченню кадрами потреб розвитку виробництва; підвищенню професійного рівня працівників відповідно до вимог виробництва та забезпеченню на цій основі випуску конкурентоспроможної продукції відповідно до міжнародних стандартів якості.

 

Розділ ІV. Очікувані показники ефективності реалізації заходів програми

Очікувані результати Програми:

        • збільшення кількості малих підприємств в розрахунку на 10 тис. наявного населення;
        • збільшення кількість фізичних осіб-підприємців;
        • збільшення частки реалізованої суб’єктами малого підприємництва продукції (робіт, послуг);
        • збільшення частки надходжень від діяльності суб’єктів малого підприємництва до бюджету міста;
        • приріст робочих місць створених суб’єктами малого підприємництва.

Розділ V. Система організації контролю за виконанням програми

Програма розвитку малого підприємництва на 2021-2023 роки погоджується в установленому  порядку затверджується рішенням міської ради.

Для реалізації Програми необхідне поетапне та якісне виконання її заходів усіма зацікавленими сторонами, підвищення ефективності взаємодії з питань розвитку малого підприємництва між органами місцевого самоврядування та бізнес-спільнотою міста.

Контроль за виконанням Програми розвитку малого підприємництва в місті здійснює Координаційна рада з питань розвитку підприємництва при виконавчому комітеті та управління економічного розвитку.

Основними формами контролю за реалізацією заходів та досягненням показників Програми є:

  • щоквартальна звітність структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради про стан виконання відповідних заходів Програми;
  • здійснення аналізу ходу виконання заходів Програми та прийняття додаткових заходів, спрямованих на досягнення мети Програми;
  • отримання та аналіз державної статистичної звітності, відомчої звітності про виконання заходів та показників Програми;
  • залучення засобів масової інформації для висвітлення ходу реалізації Програми, виявлення проблем та недоліків;
  • обговорення стану та проблем реалізації заходів Програми на засіданнях Координаційної ради з питань розвитку підприємництва;
  • проведення моніторингу і щоквартальне надання узагальненої звітності про хід реалізації Програми в Головне управління інвестиційно-інноваційної політики, підприємництва та зовнішніх відносин Черкаської обласної державної адміністрації.
 

Розділ VІ. Основні заходи до Програми розвитку малого підприємництва в м. Сміла на 2021-2023 роки.

 

1. Впорядкування місцевого регуляторної політики та надання адміністративних послуг

 

п/п

Заходи

Виконавці

Термін виконання

Джерела фінансування

Вартість

(тис. грн.)

Очікуваний результат

 

1.1

Проводити моніторинг ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність і розвиток підприємництва міста шляхом взаємодії зі структурними підрозділами виконавчого комітету із реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності

Управління економічного розвитку

2021-2023 роки

У межах кошторису

-

Забезпечення відповідності форм та рівня державного регулювання ринковим умовам

1.2

Проведення навчальних семінарів з питань впровадження регуляторної політики для працівників міської ради

Управління економічного розвитку, розробники регуляторних актів

Постійно

У межах кошторису

-

Забезпечення відповідності форм та рівня державного регулювання ринковим умовам

1.3

Оперативно доводити до підприємців інформацію та роз’яснення щодо нових нормативно-правових актів та вимог законодавства

Структурні підрозділи виконавчого комітету.

Головне управління державної фіскальної служби у Черкаській області, м. Сміла

Смілянський міськрайонний центр зайнятості, місцеві ЗМІ

Постійно

У межах кошторису

-

Забезпечення швидкого доступу суб’єктів господарювання до регуляторних актів органів державної влади та забезпечення прийняття економічно ефективних регуляторних актів

1.4

Складати плани з підготовки проєктів регуляторних актів

Управління економічного розвитку. Розробники проєктів регуляторних актів

2021-2023 роки

У межах кошторису виконавців

-

Недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів

1.5

Сприяти оприлюдненню в засобах масової інформації проєктів регуляторних актів з відповідним аналізом регуляторного впливу

Управління економічного розвитку.

Розробники проєктів регуляторних актів

2021-2023 роки

У межах кошторису виконавців

-

Недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів

1.6

Своєчасне оновлення електронного реєстру регуляторних актів та розміщення його на офіційному сайті міста

Розробники проєктів регуляторних актів

2021-2023 роки

 

У межах кошторису виконавців

-

Забезпечення розгляду актуальних питань щодо провадження підприємницької діяльності

1.7

Проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на ділову активність та підприємницьке середовище міста, визначення законодавчих перешкод, що впливають на розвиток малого підприємництва

Управління економічного розвитку. Відділи та управління виконавчого комітету.

ГО «Колегія підприємців»

Постійно

Вкладів коштів не потребує

-

Забезпечення розгляду актуальних питань щодо провадження підприємницької діяльності

1.8

Проведення відкритих обговорень проєктів регуляторних актів, які суттєво впливають на розвиток малого підприємництва, за участю суб’єктів господарювання, членів ГО «Колегії підприємців»

Управління економічного розвитку.

Відділи та управління виконавчого комітету.

ГО «Колегія підприємців»

Постійно

У межах кошторису

-

Недопущення прийняття економічно-недоцільних та неефективних регуляторних актів

2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого підприємництва

2.1

Сприяти створенню додаткових робочих місць, шляхом надання дотацій роботодавцям, для працевлаштування безробітних, в т.ч. на перше робоче місце випускників професійно-технічних та вищих навчальних закладів

Смілянський міськрайонний центр зайнятості

2021-2023 роки

Кошти Фонду загальнообов’язкового соціального страхування на випадок безробіття

-

Зниження рівня безробіття

 

2.2

Забезпечити участь суб’єктів підприємництва в конкурсах з відбору проєктів, спрямованих на вирішення актуальних питань розвитку міста

Управління економічного розвитку.

ГО «Колегія підприємців»

2021-2023 роки

 

Кошти Регіонального

фонду підтримки підприємництва

-

Підтримка підприємців, які започатковують власну справу

 

2.3

Передбачити кошти у місцевому бюджеті на підтримку інвестиційних проєктів суб’єктам підприємницької діяльності

Міське фінансове управління.

Управління економічного розвитку

2021-2023 роки

 

Кошти місцевого бюджету

-

Підтримка інвестиційних проєктів суб’єктів підприємницької діяльності

 

2.4

Організувати навчання безробітних, у тому числі молоді основам підприємницької діяльності та започаткуванню власної справи, шляхом надання одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності

Смілянський міськрайонний центр зайнятості. Управління праці та соціального захисту населення

 

2021-2023 роки

Кошти Фонду загальнообов’язкового соціального страхування на випадок безробіття

-

Спрямування безробітних до започаткування власної справи

 

2.5

Проведення поглиблених профконсультацій із застосуванням профдіагностичних методик та направлення на навчання з підвищення професійного рівня або за професіями, що сприяють самостійній зайнятості населення у сфері малого бізнесу

Смілянський міськрайонний центр зайнятості. Управління праці та соціального захисту населення

2021-2023 роки

Кошти Фонду загальнообов’язкового соціального страхування на випадок безробіття

-

Спрямування безробітних до започаткування власної справи

 

3. Ресурсна та інформаційна підтримка розвитку малого підприємництва

3.1

Інформування суб’єктів малого підприємництва про передачу майна в оренду, організацію проведення конкурсів на право укладання договорів оренди нежилих приміщень, аукціонів з продажу об’єктів комунальної власності територіальної громади

Управління архітектури регулювання забудови та земельних відносин міста. Управління економічного розвитку

2021-2023 роки

Міський бюджет

-

Задоволення попиту підприємців в землях для містобудівних потреб в умовах існуючої забудови

 

3.2

Створити базу даних наявності вільних виробничих та невиробничих приміщень, які пропонуються для викупу або надання в оренду

Управління економічного розвитку

Постійно

У межах кошторису виконавців

-

Підвищення рівня інформованості суб’єктів підприємницької діяльності

 

3.3

Забезпечити проведення Всеукраїнського конкурсу бізнес – планів підприємницької діяльності серед молоді

Управління освіти, молоді та спорту. Управління економічного розвитку

Щоквартально

 

Міський бюджет: видатки по відділу у справах сім’ї та молоді

-

Підвищення ділової активності молоді, розвиток її творчого потенціалу та підтримка підприємницьких ініціатив

 

3.4

Розповсюдження у засобах масової інформації матеріалів стосовно розвитку підприємництва у місті

 

Управління економічного розвитку.

Засоби масової інформації міста

Постійно

Міський бюджет

-

Підвищення рівня інформованості суб’єктів підприємницької діяльності

 

3.5

Участь, організація та проведення:

ярмарків (у т.ч., за участю місцевих товаровиробників), конкурсів серед суб’єктів малого підприємництва міста, виставок, форумів, презентацій

Управління економічного розвитку. ГО «Колегія підприємців»

Управління освіти, молоді та спорту.

Постійно

У межах кошторису виконавців

-

Підвищення ділової активності суб’єктів підприємницької діяльності та підтримка підприємницьких ініціатив

 

3.6

Розміщення в засобах масової інформації рішень міської ради, рішень виконавчого комітету, інформації про проведення конкурсів, аналітичних матеріалів, відомостей щодо започаткування підприємницької діяльності та іншої інформації, що стосується підприємництва

Відділ організаційної роботи. Сектор інформаційно-аналітичної політики.

Управління економічного розвитку

Щомісячно

Міський бюджет

Державний бюджет

Встановлення партнерських відносин між державними та підприємницькими структурами

 

3.7

Надання кваліфікованої консультаційної підтримки платникам податків з питань оподаткування

Головне управління державної фіскальної служби у Черкаській області

2021-2023 роки

У межах кошторису виконавців

-

Підвищення рівня добровільної та своєчасної сплати податкових платежів, своєчасність подання податкової звітності

 

3.8

Проводити конференції, семінари, засідання «круглих столів», відзначення Дня підприємця, із залученням суб’єктів малого підприємництва

Управління економічного розвитку, відділ організаційної роботи, Регіональний фонд підтримки підприємництва по Черкаській області.

Суб’єкти підприємництва.

Відділ організаційної роботи, сектор інформаційно-аналітичної роботи

2021-2023 роки

 

У межах кошторису виконавців

-

Забезпечення підготовки, підвищення кваліфікації підприємців

 

3.9

Надання профорієнтаційних послуг для осіб, які бажають відкрити власну справу в тому числі залучення до участі у семінарах з орієнтації на підприємницьку діяльність

Міськрайонний центр зайнятості.

Управління праці та соціального захисту населення

2021-2023 роки

Кошти Фонду загальноо

бов’язкового соціального страхування на випадок безробіття

У межах кошторису виконавців

Зниження рівня безробіття

 

 

4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва

4.1

Оновити персональний склад Координаційної ради з питань розвитку підприємництва при міськвиконкомі та регулярно проводити її засідання

Управління економічного розвитку виконавчого комітету

2021-2023 роки

-

-

Розвиток та удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва

 

4.2

Інформувати через засоби масової інформації про діяльність суб’єктів підприємництва міста, висвітлення їх досвіду та благодійництва

Відділ організаційної роботи, сектор інформаційно-аналітичної роботи.

Управління економічного розвитку

Постійно

У межах кошторису виконавців

-

Розвиток та удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва та інформаційного забезпечення

 

4.3

Сприяти роботі ГО «Колегія підприємців»

Управління економічного розвитку

Постійно

-

-

Розвиток та удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва

 

4.4

Забезпечити постійну роботу консультаційних пунктів з питань підприємницької діяльності

Смілянський міськрайонний центр зайнятості

 

Постійно

-

 

-

Розвиток та удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва та інформаційного забезпечення

 

5. Підготовка та підвищення кваліфікації кадрів для сфери малого підприємництва

5.1

Продовжити роботу щодо підготовки та перепідготовки кадрів для малого бізнесу з основ права, економіки та управління

Смілянський міськрайонний центр зайнятості

 

Постійно

Фонд обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

В межах кошторису виконавців

Підготовка та перепідготовка кадрів для малого підприємництва

 

5.2

Проводити професійно-інформаційні та консультаційні семінари на тему: «Як розпочати свій бізнес» та «Від бізнес-ідеї - до власної справи», семінари  з питань ведення зеленого туризму

Смілянський міськрайонний центр зайнятості

 

Постійно

Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття

В межах кошторису виконавців

Підготовка та перепідготовка кадрів для малого підприємництва

 

5.3

Створення та систематичне оновлення бази даних безробітних громадян, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, бажаючих займатися підприємницькою діяльністю

Смілянський міськрайонний центр зайнятості

 

Постійно

Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття

В межах кошторису виконавців

Підготовка та перепідготовка кадрів для малого підприємництва

 

5.4

Забезпечити постійну роботу консультаційних пунктів з питань підприємницької діяльності

Смілянський міськрайонний центр зайнятості

 

Постійно

Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття

В межах кошторису виконавців

Підготовка та перепідготовка кадрів для малого підприємництва

 

5.5

Систематично проводити семінари та інформаційні зустрічі з платниками податків щодо застосування норм та змін податкового законодавства.

Головне управління державної фіскальної служби у Черкаській області

Протягом дії Програми

 

 

-

В межах кошторису виконавців

Підвищення рівня добровільної та своєчасної сплати податкових платежів, своєчасність подання податкової звітності

 

5.6

Сприяти  професійній орієнтації молоді в умовах ринкової економіки та виборі майбутньої професії через інформаційні куточки служби зайнятості в освітніх закладах міста

Смілянський

міськрайонний центр зайнятості.

Управління освіти, молоді та спорту

Постійно

Фонд обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

-

Удосконалення професійної орієнтації молоді, для активної трудової діяльності в сфері малого бізнесу

 

5.6

Проводити заняття з випускними класами загальноосвітніх шкіл з економіки та основ підприємницької діяльності

Смілянський

міськрайонний центр зайнятості. Управління освіти, молоді та спорту

Згідно з планом

У межах кошторису виконавців

-

Удосконалення професійної орієнтації молоді для активної трудової діяльності в сфері малого бізнесу

 

 

5.7

Брати участь у підготовці урочистих заходів з нагоди святкування Дня підприємця та відзначення провідних підприємців міста

Управління економічного розвитку.

Відділ організаційної роботи.

Сектор інформаційно-аналітичної політики

2021-2023 роки

 

 

У межах кошторису виконавців

-

Підвищення  ділової активності суб’єктів підприємницької діяльності

 

6. Впровадження інвестиційної  та інноваційної  підтримки

6.1

Розроблення інвестиційних пропозицій та проектів у пріоритетних напрямах економічного розвитку міста та залучення суб’єктів малого підприємництва до участі у проектах транскордонного співробітництва і міжнародної технічної допомоги

Управління житлово-комунального господарства.

(Відділ енергозбереження та інвестицій)

Управління економічного розвитку.

ГО «Колегія підприємців»

Постійно

У межах кошторису

виконавців

-

Підвищення ділової активності суб’єктів підприємницької діяльності

 

6.2

Сприяння суб’єктам малого підприємництва у реалізації інвестиційних проектів та поширення інформації про інвестиційні пропозиції підприємців серед потенційних інвесторів

Управління економічного розвитку.

ГО «Колегія підприємців»

Постійно

У межах кошторису виконавців

-

Підвищення ділової активності суб’єктів підприємницької

діяльності

 

6.3

Формування та оновлення реєстру інвестиційних пропозицій міста на офіційному сайті Смілянської міської ради

Управління економічного розвиту.

Управління та відділи виконавчого комітету

Постійно

У межах кошторису виконавців

-

Удосконалення професійної орієнтації підприємців у сфері інвестиційної та інноваційної підтримки

 

6.4

Надання консультативної та практичної допомоги суб’єктам підприємництва у розробці проектів для участі у конкурсах

Управління економічного розвитку.

Управління та відділи виконавчого комітету

2021-2023 роки

У межах кошторису виконавців

-

Удосконалення професійної орієнтації підприємців у сфері інвестиційної та інноваційної підтримки

 

                     

 

 

Секретар міської ради                                                                                                                                            Юрій СТУДАНС                                                                                        

 

Категорія: 

МІСЬКИЙ ГОЛОВА

Ананко Сергій Васильович

Реєстрація на сайті

АНОНС ТИЖНЯ

26.05.2025 о 12.00   - балансова комісія з питань фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств ЖКГ

28.05.2025 о 10.00 - чергова сесія

 

Муніципальний розвиток

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ЦЕНТР НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ

Міська«Гаряча лінія» з питань COVID-19: вакцинація під час пандемії

Графік роботи: понеділок-п'ятниця 8:00 до 13:00 

субота-неділя 9:00 до 16.00

Телефон: +38 063 668 22 13 

ПЛАТФОРМА ВЕТЕРАНА ЧЕРКАСЬКИЙ ВИМІР

Безплатна правнича допомога