Протягом 1 півріччя 2023 року відділом організаційної роботи, діловодства та контролю виконавчого комітету Смілянської міської ради розглянуто 678 письмових звернень громадян, що на 174 (35%) звернень більше відповідного періоду минулого року (504) та 196 усних.
Із загальної кількості звернень: 195 звернень надійшли від державної установи «Черкаський обласний контактний центр», 29 звернень – через запит «Про доступ до публічної інформації»; 454 письмових звернень (із них - 19 звернень отримано через засоби електронного зв’язку (електронні звернення).
Щоденно з 8-00 до 17-15 громадяни мають можливість отримати консультативну та інформаційну допомогу у відділі організаційної роботи, діловодства та контролю, контактний телефон 2-03-59. У звітному періоді до відділу звернулись 1599 осіб.
Найбільша кількість питань, порушених у зверненнях громадян, які надійшли від мешканців міста протягом 1 півріччя 2023 року стосувалися:
- соціального захисту – 374(55%);
- комунального господарства – 167(25%);
- аграрної політики та земельних відносин – 37 (6%);
- законність і порядок – 32 (5%);
- культури - 16 (2%);
- освіти – 14 (2%);
- житлової політики – 11(2%);
- охорони здоров’я – 9 (1%);
- цивільного захисту – 9 (1%)
- економічної політики – 7 (1%);
- інші - 2;
Від Черкаського обласного контактного центру у звітному періоді отримано 195 звернень. Проблемні питання, що порушені у зверненнях стосуються:
- соціального захисту громадян: виплати коштів державних соціальних допомог (одинокій мамі, багатодітній родині, малозабезпеченій сім’ї, при народженні дитини, по догляду за особою із психічними розладами); виплати коштів на проживання ВПО; надання продуктової гуманітарної допомоги; виплати компенсації за «пакунок малюка»; влаштування до реабілітаційного центру; надання матеріальної допомоги; забезпечення ліками на пільговій основі
- житлово – комунального господарства: надання якісної послуги централізованого опалення; високих тарифів на централізоване водопостачання та вивезення побутових відходів; непомірних нарахувань за послугу теплопостачання; накриття колодязів; високих тарифів на оплату місць загального користування; проведення ремонтних робіт дорожнього покриття вулиць міста; проведення ремонту покрівлі багатоповерхівки; про видачу акта на видалення аварійного дерева.
З письмовими зверненнями до міського голови та його заступників у 1 півріччі 2023 році звернулися 483 громадяни, із них 320 осіб пільгових категорій, а саме: учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни та учасників бойових дій - 27 осіб (за результатами розгляду звернень 11 учасників АТО, ООС, бойових дій взято на облік з виділення земельних ділянок під забудову, 6 особам надано матеріальну допомогу); осіб з інвалідністю 1-ї, 2-ї та 3-ї групи - 105, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 2 особи, дітей війни – 2 особи, членів багатодітних сімей та одиноких матерів –36, членів сімей осіб, смерть яких пов’язана з проведенням АТО/ООС та із здійсненням заходів, необхідних для забезпечення оборони України у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України – 68 осіб; внутрішньо переміщених осіб (ВПО) - 80. Заявникам надана допомога у вирішенні питань з призначення та нарахування субсидії, отримання матеріальної допомоги, житлово-комунальних питань, надано гуманітарну допомогу продуктами харчування, засобами особистої гігієни, дитячими памперсами тощо.
У першому півріччі 2023 року розглянуто 30 колективних звернень та 7 повторних. Питання, які порушені в колективних зверненнях – це високі тарифи на послугу теплопостачання; непомірні нарахування за теплопостачання місць загального користування; збереження бібліотечних філій Смілянської централізованої бібліотечної системи; приведення в порядок узбіччя; передача на баланс водопровідних мереж; видалення аварійних дерев; надмірного кронування дерев; проведення ямкового ремонту вулиць міста; визнання права на приватизацію земельних ділянок та безоплатну передачу заявникам; позбавлення права опікуна по догляду за підопічним; будівництва сміттєвого майданчика; облаштування прибудинкової території; надання безоплатного житла для ВПО, тощо.
Порушені питання у колективних зверненнях вирішено. Деякі вирішено частково, заявникам надано роз’яснення з подальшого вирішення вказаних вище питань, особливо ті, вирішення яких потребують додаткових матеріальних затрат і такі, що можуть бути вирішені після закінчення воєнного стану в Україні. У повторних зверненнях громадяни міста зверталися до міської влади із наступними питаннями: сприяння у виплаті коштів соціальної допомоги заявниці, яка не має права на пенсію; видалення дерева, яке знаходиться на сусідській земельній ділянці та несе загрозу; щодо незаконної забудови на прибудинковій території; про виплату допомоги на проживання ВПО; відновлення руху громадського транспорту; перегляд Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівді комунальних послуг, скасування нарахування на загальнобудинкові потреби співвласникам квартир з індивідуальним опаленням, проведення енергоаудиту. Порушені питання у повторних зверненнях вирішені; деякі вирішені частково, заявникам надано письмові відповіді із роз`ясненням щодо подальшого вирішення порушених заявниками питань.
У засобах масової інформації здійснюється інформаційна компанія щодо зняття напруги у суспільстві з найпроблемніших питань. Відповідно до положень статті 8 Закону України „Про правовий режим воєнного стану“ в місті здійснюються в першу чергу заходи, необхідні для відвернення загрози, відсічі збройної агресії російської федерації та забезпечення національної безпеки. З огляду на впровадження безпекових заходів для жителів міста, області та інших регіонів України особисті прийоми громадян керівництвом виконавчого комітету Смілянської міської ради відбуваються виключно із зазначених питань. У зв’язку із військовою агресією Російської Федерації проти України, а з 24 лютого 2022 року повномасштабним вторгненням Росії в Україну, особисті прийоми громадян міським головою та його заступниками у 1 півріччі 2023 року офіційно не проводились. Проте, усі звернення громадян розглядаються з індивідуальним підходом та вивченням ситуації. Відповідальний спеціаліст за роботу зі зверненнями громадян скоординовує потреби та можливості допомоги у вирішенні питань через письмове звернення, зустрічі із керівниками структурних підрозділів, а у разі незгоди заявника – зустрічі із заступником міського голови, або міським головою.
З проблемних питань до міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови містяни та гості міста можуть звернутися: письмово; з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення - розділ «Звернення громадян» сайту Смілянської міської ради); усно за телефоном – 2-03-59 та через Телеграм - канал.
Подати звернення можна:
– на електронну адресу: cancelar@smila-rada.gov.ua;
– поштою (м. Cміла, вул. Незалежності, 37).
З 24 лютого 2022 року міський голова створив свій Телеграм – канал, де публікує оперативну інформацію та спілкується з громадянами і гостями міста з нагальних питань в прямих діалогах, а це сприяє оперативному вирішенню питання. Прямі ефіри за участю міського голови та його заступників з актуальних питань висвітлюються на місцевому телебаченні, соціальних мережах, в Телеграм – каналі.
Щоденно до оперативної служби виконавчого комітету Смілянської міської ради сміляни можуть звернутись за телефоном 2-00-01 і 15-77. Служба працює цілодобово .