Закрити
10.06.2025 | 09:51

Як має вчинити платник у випадку призупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ПН/РК в ЄРПН)? Пояснює начальниця ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська.

Вона, насамперед, нагадує, що загалом дії платників при реєстрації призупинених ПН/РК регламентуються наказом МФУ від 12 грудня 2019 № 520 «Про порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН» (зі змінами), яким відповідно затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

«Згідно з п.6 Наказу платник має право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкових зобов’язань по таким ПН/РК, направити до регіональної комісії Повідомлення щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо відмовлених ПН/РК та документи, що підтверджують реальність проведення господарських операцій», – зазначає Тетяна Олександрівна та пояснює далі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, може містити:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, зокрема рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Надавати підтверджуючі документи до призупиненої ПН/РК необхідно не тільки щодо реалізації товарів (робіт, послуг) а ще й з приводу придбання/виготовлення товарів (робіт, послуг).

За словами керівниці Управління, якщо платник ПДВ є сільськогосподарським виробником, то бажано додати документи на придбання насіннєвого матеріалу, добрив, засобів захисту рослин, договори з платниками податків, що здійснюють обробіток землі, внесення добрив тощо.

Зауважимо, письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі.

Повідомлення та підтверджуючі документи надаються платниками податків в електронному вигляді за наступними формами:

для юридичних осіб – j 131 26 03;

для фізичних осіб  – f 131 26 03

Комісія ГУ ДПС у Черкаській області щоденно розглядає зазначені пояснення та копії документів для ухвалення рішення щодо реєстрації ПН/РК. Відповідне рішення платник має отримати протягом 5 робочих днів з дня направлення підтверджуючих документів. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів, комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів:

- або приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі;

- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів;

- або ухвалює рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів.

Додаткові письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку. Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в її реєстрації в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання.

Комісія регіонального рівня вирішує відмовити в реєстрації ПН/РК в ЄРПН у разі:

- ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

- або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі набуває чинності в день прийняття відповідного рішення. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК у Реєстрі може бути оскаржене в адміністративному або судовому порядку.

Як має вчинити платник у випадку призупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ПН/РК в ЄРПН)? Пояснює начальниця ГУ ДПС у Черкаській області Тетяна Харьковська.

Вона, насамперед, нагадує, що загалом дії платників при реєстрації призупинених ПН/РК регламентуються наказом МФУ від 12 грудня 2019 № 520 «Про порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН» (зі змінами), яким відповідно затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

«Згідно з п.6 Наказу платник має право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкових зобов’язань по таким ПН/РК, направити до регіональної комісії Повідомлення щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо відмовлених ПН/РК та документи, що підтверджують реальність проведення господарських операцій», – зазначає Тетяна Олександрівна та пояснює далі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, може містити:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, зокрема рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Надавати підтверджуючі документи до призупиненої ПН/РК необхідно не тільки щодо реалізації товарів (робіт, послуг) а ще й з приводу придбання/виготовлення товарів (робіт, послуг).

За словами керівниці Управління, якщо платник ПДВ є сільськогосподарським виробником, то бажано додати документи на придбання насіннєвого матеріалу, добрив, засобів захисту рослин, договори з платниками податків, що здійснюють обробіток землі, внесення добрив тощо.

Зауважимо, письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі.

Повідомлення та підтверджуючі документи надаються платниками податків в електронному вигляді за наступними формами:

для юридичних осіб – j 131 26 03;

для фізичних осіб  – f 131 26 03

Комісія ГУ ДПС у Черкаській області щоденно розглядає зазначені пояснення та копії документів для ухвалення рішення щодо реєстрації ПН/РК. Відповідне рішення платник має отримати протягом 5 робочих днів з дня направлення підтверджуючих документів. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів, комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів:

- або приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі;

- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів;

- або ухвалює рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів.

Додаткові письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку. Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в її реєстрації в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання.

Комісія регіонального рівня вирішує відмовити в реєстрації ПН/РК в ЄРПН у разі:

- ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

- або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі набуває чинності в день прийняття відповідного рішення. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК у Реєстрі може бути оскаржене в адміністративному або судовому порядку.

 

МІСЬКИЙ ГОЛОВА

Ананко Сергій Васильович

Реєстрація на сайті

АНОНС ТИЖНЯ

17.06.2025 о 14.30- опікунська рада з питань опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами

18.06.2025 об 09.40 - засідання  постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства

18.06.2025 о 09.50 - засідання  постійної комісії міської ради з питань місцевого бюджету, фінансів, податкової політики, розвитку підприємництва, захисту прав споживачів, комунальної власності

18.06.2025 о 10.00 - чергова сесія

Муніципальний розвиток

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ЦЕНТР НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ

Міська«Гаряча лінія» з питань COVID-19: вакцинація під час пандемії

Графік роботи: понеділок-п'ятниця 8:00 до 13:00 

субота-неділя 9:00 до 16.00

Телефон: +38 063 668 22 13 

ПЛАТФОРМА ВЕТЕРАНА ЧЕРКАСЬКИЙ ВИМІР

Безплатна правнича допомога